A lehetséges variációk

  1. Az eredeti
  2. Zárható fedél
  3. Zárható tanksapka
  4. Riasztóra kötött érzékelő
  5. Egyéb
  6. A fentiek kombinációja

Nekem zárható tanksapkám volt (van), amit persze szépen letekertek. :-(

A probléma

A baj az, hogy az erős szorítás hatására a külső (elméletileg szabadon elforduló) műanyag kupak rászorul a belső fém kupakra, így kissé macerásan bár, de letekerhető a tanksapka.

A módszer egyszerű. Végy egy marhanagy csőfogót vagy vízpumpa fogót, majd a zárható tanksapkát szorítsd vele erősen össze, így lejön. Persze mindeközben a fogóval még a festéket is letúrják a nyílás körül.

Fotók

Képek a tanksapka letekerhetetlenítőről.

A megoldás - 21013

Ha a kupakot nem lehet összeszorítani, akkor nincs baj. Persze így két lehetőség marad: a köcsög mérgében másutt tesz kárt az autóban, vagy odébbáll.

A képeken egy 21013-as látható, de erősen gyanítom, hogy az összes kereklámpásnál (2101x, 2102x, 2103x, 2106x, 2121x?), sőt valószínűleg az első kockáknál (nem nyugati export változatok) is hasonló a tanksapka megoldása.

A méretekre nem tudok pontos adatokat, mert erősen függ a használt tanksapkától (és egyébként sem találom a tervrajzot :-).

A közelítő méretek:

A megoldás - 21053

Az utolsó három képen egy 21053-as megoldása látható. Ez különbözik a már eleve zárható tanksapkában és a szűkítőben.

Mivel itt más a betöltő nyílás, ezért a fém védőkupak funkciója inkább az elrettentés, mint a megelőzés. Bár még soha nem próbáltam, de valószínűleg ezt a tanksapkát sem lehet ördögi nehéz lefeszíteni a helyéről.

Amire ketten sem emlékeztünk, az a fenék belső átmérője volt. De a szűkítőn (három óra irányában) található kis csavar kicsavarása után a szűkítő maga nagy valószínűséggel letekerhető és az orosz logika úgy diktálja, hogy alatta pontosan akkora méretű a menetetes rész, mint az eredeti változaton.

tony & Bogyó